BMW Navigator VI

BMW letos představil nový Navigator 6, tedy navigaci pro motocykly, kterou pro něho vyrábí Garmin a pro kterou BMW nabízí i držák již z výroby namontovaný na motocyklu, s integrovaným zámkem a ovládáním na řídítkách.

Od BMW je toto rozhodně dobrý počin, není nad implementaci navigace přímo od výrobce. Držák je designově sladěný s motocyklem, totéž lze říci i o navigaci. Integrovaný je i zámek zabraňující vytažení přístroje z držáky, na řídítkách najdete i pěkně zpracovaný otočný ovladač. Perfektně je využito otáčení kroužku ovladače k zoomování mapy, občas i pohybu v menu. Pohybem kroužku do stran pak můžeme listovat v menu, které má čtyři oddělení, mapu, funkce, kompas a data z jednotky motocyklu. Tady se dostáváme ke kameni úrazu celého systému, ovladač totiž nabízí žalostně málo voleb možností potřebných k navigaci. Z použitelných v podstatě jen volba navigovat domů. Nová verze Navigátoru navíc přidává oblíbené položky (cíle), alespoň něco. Pěkně lze ovladačem zobrazit data z jednotky motocyklu, jako jsou denní i celková počítadla kilometrů, spotřeby, teplotu motoru, tlaky pneumatik a spoustu dalších informací. Důležité je i zobrazení výstrah jako je pokles tlaku v pneu, deaktivované kontroly trakce a dalších. Po kliknutí na ikonu benzinu signalizující málo paliva se zobrazí seznam nejbližších čerpacích stanic.

 Nová řada ale přináší řadu významnějších vylepšení. V první řadě je to na slunci mnohem lépe čitelný displej, který je mírně větší než u V, není už zapuštěný obalu navigace a má lesklý povrch. Vykreslování map je o něco rychlejší, přibyla možnost generování okružní trasy.
 Níže jsem natočil video kde jsou zřejmé rozdíly kvality zobrazení a rychlosti vykreslování map.

Navigaci najdete na eshopu zde: https://www.myenduro.cz/elektronika/bmw-motorrad-navigator-vi-s-mapou-evropy/

 

 Nový model je řádově o 10% dražší než předchozí, přestože ani teď nedosahuje kvalit řady Zumo 5xx, která je na trhu už několik let, nyní ve verzi 595 s přepracovaným engine a novou funkcí adventure routing. Cena je, pokud nepočítám přípravu na navigaci cca o 15% vyšší než u Zuma 595. Za více peněz tak dostanete horší přístroj,  ale perfektně integrovaný jak fyzicky, tak i softwarově.