VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

BMW MOTORRAD CONNECTEDRIDE NAVIGATOR (7) vs NAVIGATOR VI (6) vs Garmin - srovnání

Srovnání navigací BMW: Navigator VI vs. ConnectedRide Navigator

Nejnovější navigace od BMW se již nejmenuje Navigator 7, ale **ConnectedRide Navigator**. Tento název naznačuje sjednocení možností navigace: buď zvolíte tento samostatný přístroj, nebo levnější řešení v podobě **BMW Motorrad ConnectedRide Cradle** (držák pro mobilní telefon).

Obě řešení využívají stejnou přípravu pro navigaci, často namontovanou již z výroby. Kdo má BMW s přípravou, stačí mu přístroj nacvaknout a jet – bez nutnosti montování nebo zapojování.

Po dvaceti letech, kdy pro BMW vyráběla navigace společnost Garmin, je nyní dodavatelem **Cyrus Technology GmbH** s mapovými podklady od **TomTom**. Tato změna přináší zásadní rozdíl v konstrukci map.

Klíčový rozdíl: Vektorové vs. Rastrové mapy

Vektorové mapy (Navigator VI / Garmin)

  • **Detail:** Každý objekt (silnice, les, bod zájmu) má vlastní souřadnice a vlastnosti.
  • **Flexibilita:** Můžete měnit témata mapy (barvu, šířku silnice), zapínat/vypínat 3D reliéf krajiny a instalovat další mapy (*Topo, OpenStreetMaps*).
  • **Nevýhoda:** Systém je náročný na výkon, vykreslování mapy je často pomalé, zejména při plných detailech a aktivních dopravních informacích.

Rastrové mapy (ConnectedRide Navigator / TomTom)

  • **Princip:** Jedná se o soubor fotografií map nakalibrovaných na souřadnice.
  • **Omezení:** Nelze blíže identifikovat objekty kliknutím, nelze měnit zobrazení, chybí většina nezpevněných cest, 3D reliéf a typy povrchu. Nelze instalovat mapy jiných poskytovatelů.
  • **Výhoda:** **Jednoduchost a rychlost.** Rychlé vykreslování map a jednoduchá obsluha. Přístroj umožňuje vložení vlastní SIM karty pro aktuální dopravní informace bez párování s mobilem.

Doporučení podle stylu jízdy

Srovnání zobrazení mapy Navigator VI a ConnectedRide Navigator

Vlevo je zobrazení nového Connected Ride Navigator, vpravo starší Navigator VI s mapami OpenStreetMap.

Těm, kteří neplánují cesty mimo asfalt a navigaci řeší způsobem "zadáme cíl a jedeme", bude nový **Connected Ride Navigator** většinou vyhovovat. Je rychlý a má jednoduchou obsluhu.

Pro ty, kteří preferují detailní zobrazení okolí, jezdí i mimo asfalt a potřebují **podrobné topo mapy**, určitě doporučujeme starší **BMW Motorrad Navigator VI**. Umí zobrazit trasu uloženou ve formátu GPX přesně tak, jak byla naplánována (nový Navigátor si trasu přepočítá dle svých omezených map).

ConnectedRide Cradle slouží jako levnější alternativa; jde v podstatě o kolébku pro mobilní telefon, který pak zobrazuje podobné informace přes aplikaci BMW Connected. Výhodou je nižší cena, nevýhodou je nutnost neustále vkládat a vyjímat telefon. I zde platí stejné omezení mapových podkladů jako u Connected Ride Navigator – pouze silnice a základní informace.


Další možnosti: Navigace Garmin (XT2 a Tread)

Pokud nevyužijete výhod přípravy navigace z výroby (nebo ji nemáte), nabízí se řešení v podobě přístrojů Garmin:

  • **Garmin zūmo® XT2:** Rychlá silniční navigace s podrobnými silničními i turistickými mapami. Navigovat umí více či méně jen po asfaltu, ale zobrazí i úzké pěšiny. Umožňuje instalaci dalších map.
  • **Tread®2 - Base Edition:** Navigace primárně pro off-road. Používá podobné mapy jako XT2, ale má odlišný způsob výpočtu tras (*Adventure routing*), kde lze nastavit poměr asfaltových a nezpevněných silnic.
  • **Garmin Tread® - Overland Edition:** Postavený na OS Android 10, má obří displej (což může být na motorce problém) a je velmi rychlý. Díky Androidu lze instalovat i další aplikace.
Garmin Zumo XT2

Největší nevýhodu řešení s přístroji jinými než od BMW vidíme v **ovládání**. Tyto navigace neumí využít kruhový ovladač na řídítkách k ovládání zoomu a funkcí. Je nutné se dotýkat displeje, což je za jízdy méně bezpečné. Kdo si jednou zvykne na možnost zoomování mapy bez nutnosti sundat ruku z řídítek, už nechce jinak, zvláště v terénu.

*(Poznámka: Displeje Garmin jsou sice kapacitní se zvýšenou citlivostí na rukavice, ale u silnějších kožených rukavic je občas nutné prst navlhčit, aby ovládání fungovalo.)*

Více o řadě Tread zde: Navigace po nezpevněných silnicích a cestách.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz.