VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

BMW R1200GS LC / R1250GS servisní intervaly

Seznam servisních úkonů pro motocykly BMW R1200GS LC vyráběné od roku 2013 a výrobcem doporučené typy olejů, filtrů, zapalovacích svíček. Typy náhradních dílů a provozních kapalin jsou zároveň odkazy na výrobky v e-shopu. Obvykle máme všechny běžné výrobky skladem.

Všechny filtry, svíčky, těsnění, oleje i všechna potřebná tesnění najdete v kategorii: Servis R1200GS LC

 

Model  BMW R1200GS LC BMW R1250GS LC
Zapalovací svíčky NGK LMAR8D 12128532942 NGK LMAR8AI-10 12128560811
Motorový olej: 4litry SAE 5W-40 API SL 4litry SAE 5W-40 API SL
Olejový filtr: 11427721779 11427721779
Olej koncového převodu: 180ml 75W-90 API GL-5 180ml 75W-90 API GL-5
Vzduchový filtr: 13727726799 BMW 13727726799
Brzdová kapalina: BMW DOT4 83132445461 BMW DOT4 83132445461
Vůle ventilů (sací): 0.10-0.17mm
Vůle ventilů (výfukový): 0.34-0.41mm
Tlak v pneumatikách vpředu/vzadu: 2,5 / 2,9 bar 2,5 / 2,9 bar

 

Interval 1000km
Výměna motorového oleje a filtru 4litry SAE 5W-40 API SL filtr 11427721779
Výměna oleje koncového převodu 180ml 75W-90 API GL-5
Seřízení ložiska hlavy řízení
Kontrola hladin brzdové kapaliny BMW DOT4 83132445461
Kontrola hladiny chladicí kapaliny
Kontrola ráfků a napnutí paprsků, seřízení v případě potřeby

Interval 10,000 km a pak 30,000 km / 50,000 km:
Výměna motorového oleje a filtru 4litry SAE 5W-40 API SL filtr 11427721779
Kontrola, případně seřízení vůle ventilů
Kontrola vzduchového filtru BMW 13727726799
Vizuální kontrola brzdové potrubí, brzdové hadice a spoje
Kontrola předních a zadních brzdových destiček, kotoučů
Výměna brzdové kapaliny přední a zadní brzdy BMW DOT4 83132445461
Vizuální kontrola hydraulického systému spojky Hydraulický olej Vitamol V10
Kontrola / dotažení hadicových spon
Kontrola hladiny chladicí kapaliny
Kontrola zadního ložiska kola
Kontrola ložiska vidlice, nastavení v případě potřeby
Paprsková kola: kontrola ráfků, náboje a napnutí drátů

Interval 20,000 km a pak 40,000 km / 60,000 km:
Výměna motorového oleje a filtru 4litry SAE 5W-40 API SL filtr 11427721779
Utažení hlavy válců
Kontrola, případně seřízení vůle ventilů
Výměna zapalovacích svíček NGK LMAR8D 12128532942 / NGK LMAR8AI-10 12128560811
Výměna vzduchového filtru BMW 13727726799
Výměna oleje koncového převodu 180ml 75W-90 API GL-5
Kontrola předních a zadních brzdových destiček, kotoučů
Výměna brzdové kapaliny, přední i zadní brzdy BMW DOT4 83132445461
Vizuální kontrola hydraulického systému spojky Hydraulický olej Vitamol V10
Kontrola hladiny chladicí kapaliny BMW DOT4 83132445461
Kontrola ložiska zadního kola
Kontrola ložiska ramene zadního kola
Paprsková kola: kontrola ráfků, náboje a napnutí drátů

 

 

Postup výměny oleje na BMW R1250GS:

  1. Připravte si potřebné díly a nářadí:

    • 4 litry motorového oleje SAE 5W-40 API SL

    • Olejový filtr BMW 11427721779

    • Klíč na olejový filtr

    • Záchytnou nádobu na starý olej

    • Nové těsnění pod výpustnou šroubku oleje

  2. Zahřejte motor pár minut jízdou nebo chodem na volnoběh. Olej bude teplejší, lépe vyteče a odvede nečistoty.

  3. Postavte motocykl na stojan a zkontrolujte, že je stabilní.

  4. Odšroubujte výpustný šroub sumpu motoru (pod motorovým blokem) a nechte olej úplně vytéct do připravené nádoby.

  5. Odzavřete a vyměňte olejový filtr – pomocí klíče na filtry našroubujte nový filtr na určené místo (vždy lehce potřete těsnění filtru čerstvým olejem).

  6. Očistěte oblast výpustného šroubu a zkontrolujte těsnění, případně vyměňte.

  7. Zašroubujte výpustný šroub zpět (doporučený utahovací moment najdete v manuálu motocyklu, obvykle cca 32 Nm).

  8. Doplňte nový olej – přes hrdlo u motoru nalijte 4 litry nové náplně.

  9. Nastartujte motor na pár minut, vypněte a zkontrolujte hladinu oleje (případně doplňte dle kontrolní rysky).

  10. Zkontrolujte těsnost všech spojů – sledujte, zda nikde neuniká olej.

  11. Ekologicky zlikvidujte starý olej a filtr v souladu s předpisy.

Konkrétní postup výměny vzduchového filtru:

  1. Postavte motocykl na centrální stojan.

  2. Odstraňte sedlo.

  3. Demontujte středový plastový kryt (panel mezi sedlem a nádrží) – uvolněte 4 šrouby Torx T25 (2 za sedlem, 2 u řídítek) a případně 1 šroub Torx T30 u horní části panelu.

  4. Sejměte středový kryt – nyní bude přístupný vzduchový box.

  5. Odšroubujte víko airboxu (vzduchového filtru) – opět 4x Torx T25.

  6. Opatrně vyjměte víko airboxu a vzduchový filtr.

  7. Vyčistěte airbox – vnitřek otřete suchým hadříkem, případně vysajte drobné nečistoty.

  8. Vložte nový vzduchový filtr (BMW 13727726799), dbejte na správné usazení gumového těsnění do drážky boxu.

  9. Vložte zpět kryt filtru, přišroubujte 4 šrouby Torx.

  10. Nasaďte středový kryt panelu a sedlo zpět.

  • Doporučený interval: každých 20 000 km nebo při výrazném znečištění (prachová prostředí).

  • Typ filtru: BMW 13727726799 / alternativní K&N/HifloFiltro.

 Doba práce cca 15 minut, bez speciálního nářadí - postačí sada Torx T25/T30 a plochý hadřík.

 

Postup výměny brzdové kapaliny:

  1. Připravte si: brzdovou kapalinu DOT4, průhlednou hadičku, nádobu na starou kapalinu a klíč na odvzdušňovák.

  2. Zakryjte lakované díly kolem nádobek, kapalina je agresivní a může poškodit lak.

  3. Otevřete víčko brzdové nádobky (přední/zadní brzdy podle toho, co měníte).

  4. Odsajte starou kapalinu ze zásobníku, např. stříkačkou – NESMÍTE úplně vyprázdnit, aby se do systému nedostal vzduch.

  5. Nalijte novou kapalinu DOT4 do zásobníku.

  6. Nasaďte hadičku na odvzdušňovací ventil třmenu a její druhý konec ponořte do nádoby se starou kapalinou.

  7. Povolte odvzdušňovací ventil o 1/2 otáčky.

  8. Pumpujte brzdovou páčkou – při stlačení páčky krátce povolte odvzdušňovací ventil, stará kapalina vyteče hadičkou ven. Při držení páčky ventil zavřete, poté páčku pusťte. Opakujte (doplňujte kapalinu v nádobce!), dokud nevytéká pouze čistá nová kapalina bez bublin.

  9. Dotáhněte ventil, očistěte oblast a zavřete nádobku brzd nové kapalině.

  10. Totéž opakujte pro zadní brzdu.

Pozor:

  • U motocyklů s ABS je vhodné systém nechat čas od času odvzdušnit v servisu (včetně ABS modulu).

  • Pracujte pečlivě, kapalinu nikdy nemíchejte s jiným typem než DOT4.

Postup výměny zapalovacích svíček:

  1. Připravte nové svíčky – pro R1250GS typ NGK LMAR8AI-10, pro R1200GS LC NGK LMAR8D-J.

  2. Demontujte boční plasty a případně crashbary (pro lepší přístup ke svíčkám).

  3. Vyjměte vzduchový filtr a airbox, abyste měli dostatek místa.

  4. Sejměte zapalovací cívku – použijte speciální vytahovák na fajfku (pokud není, opatrně vytáhněte rukou nebo pomocí špagátu).

  5. Pomocí klíče 14 mm deep socket vyšroubujte starou svíčku.

  6. Zkontrolujte závit a případně vyfoukněte nečistoty kolem otvoru.

  7. Našroubujte novou svíčku rukou – dbejte na lehký chod, aby nedošlo k poškození závitu.

  8. Dotáhněte svíčku momentem 12 Nm.

  9. Nasaďte zpět zapalovací cívku a vše smontujte.

  • Postup platí pro oba válce, každý válec má 1 svíčku (u starších modelů 2).

  • Doporučovaný interval výměny: každých 20 000 km.

Postup výměny oleje v koncovém převodu (kardanu):

  1. Připravte si: 180 ml převodového oleje 75W-90 API GL-5, imbusový klíč 8 mm, klíč 19 mm, nádobu na starý olej, momentový klíč.

  2. Zahřejte motocykl krátkou jízdou – olej bude teplejší a lépe vyteče.

  3. Postavte motocykl na centrální stojan a zajistěte ho.

  4. Povolte horní plnicí šroub na kardanu pomocí imbusu 8 mm.

  5. Pod kardan umístěte nádobku na starý olej.

  6. Povolte spodní vypouštěcí šroub (klíč 19 mm) – olej začne vytékat. Nechte jej pořádně vykapat (cca 5–10 minut).

  7. Očistěte šroub a dosedací plochy, zkontrolujte těsnění (v případě potřeby vyměňte).

  8. Zašroubujte vypouštěcí šroub zpět, dotáhněte momentovým klíčem na 30 Nm.

  9. Nalijte nový převodový olej (180 ml) do hrdla – použijte injekční stříkačku nebo hadičku pro přesné dávkování.

  10. Zašroubujte plnicí šroub, dotáhněte momentem 30 Nm.

  11. Očistěte případné zbytky oleje kolem šroubů, zkontrolujte těsnost.

  • Doporučená intervaly: poprvé po 1 000 km (záběh), poté každých 20 000 km nebo jednou za 2 roky.

  • Olej: 75W-90 API GL-5 nebo originál BMW Hypoid Axle Oil G3.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz.