VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

BMW R1200GS vzduch servisní intervaly

Technické specifikace a servisní plán: BMW R1200GS (vzduch/olej)

Technické údaje (Standard a Adventure verze)

Parametr GS (2004–2007) GS (2008–2009) GS (2010–2012)
Základní model (Standard)
Výkon (HP / kW) 98 / 72 105 / 77 110 / 81
Váha (kg) 230 229 234
Vůle ventilů (sací) 0,15 mm (studený) 0,15 mm (studený) 0,13–0,23 mm (studený)
Vůle ventilů (výfuk.) 0,30 mm (studený) 0,30 mm (studený) 0,30–0,40 mm (studený)
Adventure model (Adv)
Výkon (HP / kW) 98 / 72 105 / 77 110 / 81
Váha (kg) 256 (2006–07) 256 259 (do 2013)
Kapacita paliva 33,0 Litrů
Výška sedla (mm) 890
PROVOZNÍ KAPALINY A DÍLY GS (do 2007) GS (2008–2009) GS (2010–2012)
Motorový olej (typ/množství) BMW Advantec Pro 15W-50 1l BMW Advantec Pro 15W-50 1l
Olejový filtr Hiflofiltro HF164, Originální BMW
Těsnění výpustného šroubu motoru BMW 07119963340
Převodový olej BMW Hypoid G3 0.5l, Ipone TRANS 4 75W90 BMW Synthetik OSP 75W-90
Těsnění/O-kroužek vypouštěcího šroubu kardanu BMW 33117695219
Těsnění nalévacího otvoru kardanu BMW 07119963132
Vzduchový filtr Hiflo HFA7912 Hiflo HFA7914
Brzdová kapalina BMW DOT 4 1l, BMW DOT 4 250ml
Zapalovací svíčky NGK DCPR8EKC NGK MAR8B-JDS, originální BMW
Brzdové destičky (přední / zadní) Přední, Zadní
Brzdový kotouč BMW 04-07 BMW 08-12

Servisní plán (R1200GS)

1000 km servis (záběhový)

  • Výměna motorového oleje a filtru (olej, filtr, těsnění šroubu).
  • Výměna převodového oleje (olej G3 nebo Ipone TRANS 4).
  • Dotažení hlavy válců.
  • Seřízení vůle ventilů.
  • Kontrola hladin brzdové kapaliny (DOT4).
  • Kontrola pohybu lanek škrticích klapek.
  • Kontrola a nastavení napnutí drátů (pokud jsou).
  • Kontrola synchronizace válců.

10 000 km (a násobky: 30 000 km, 50 000 km)

  • Výměna motorového oleje a filtru (olej, filtr, těsnění šroubu).
  • Seřízení vůle ventilů.
  • Kontrola opotřebení předního a zadního brzdového kotouče (kotouče).
  • Kontrola předních a zadních brzdových destiček (přední, zadní).
  • Kontrola hladin brzdové kapaliny (DOT4).
  • Kontrola volného pohybu lanka škrticích klapek.
  • Kontrola a nastavení napnutí drátů (pokud jsou).
  • Kontrola synchronizace válců.

20 000 km (a násobky: 40 000 km, 60 000 km)

 

Postup výměny motorového oleje a filtru pro BMW R1200GS 2010:

  1. Zahřejte motor krátkou jízdou nebo necháním běžet na volnoběh (olej lépe vyteče).

  2. Postavte motocykl na stojan a zkontrolujte jeho stabilitu.

  3. Připravte si novou olejovou náplň (cca 4,0 l, polosyntetický / plně syntetický olej 20W-50 nebo 10W‑40 dle manuálu), olejový filtr (např. Mahle OC 306 / BMW 11 42 7 673 541), nový těsnící kroužek výpustného šroubu a klíč na filtr.

  4. Pod motor umístěte vhodnou nádobu na starý olej.

  5. Povolte výpustný šroub na spodku motoru (imbus 8 mm), nechte olej vytéct.

  6. Odšroubujte olejový filtr speciálním klíčem (je umístěn v čelní části motoru zespodu), starý filtr zlikvidujte.

  7. Před montáží nový filtr potřete těsnění čistým olejem. Našroubujte nový filtr pouze rukou (dotáhněte lehce – cca do kontaktu a ještě o 3/4 otáčky).

  8. Zašroubujte zpět výpustný šroub s novým těsnícím kroužkem a dotáhněte momentem 32 Nm.

  9. Nalijte nový olej – cca 3,75 l přes plnící otvor (pravá horní strana motoru).

  10. Nastartujte na pár minut pro rozproudění oleje a zkontrolujte hladinu měrkou (motorka na rovině, motor krátce stál).

  11. Doplňte olej podle potřeby mezi rysky min–max, zkontrolujte těsnost všech spojů.

  12. Starý olej a filtr ekologicky zlikvidujte.

 

Postup výměny vzduchového filtru:

  1. Postavte motocykl na stojan a zajistěte stabilitu.

  2. Demontujte sedlo a případně boční plastové kryty v oblasti airboxu (většinou pod nádrží).

  3. Vyhledejte víko airboxu (vzduchového boxu) – nachází se mezi hlavami válců a pod nádrží.

  4. Odšroubujte šrouby víka airboxu (většinou Torx T25), sejměte víko.

  5. Vyjměte starý vzduchový filtr – jednoduše ho vytáhněte z jeho uložení.

  6. Zkontrolujte čistotu airboxu, případné nečistoty otřete suchým hadříkem nebo jemně vysajte.

  7. Vložte nový vzduchový filtr – správně usazený do drážky těsnění v airboxu.

  8. Uzavřete airbox víkem a zajistěte šrouby.

  9. Namontujte zpět vše demontované – plastové kryty a sedlo.

  • Doporučené intervaly: každých 20 000 km, případně častěji v prašném prostředí.

  • Typ filtru: originál BMW nebo ekvivalentní aftermarket (např. Mahle, K&N, HifloFiltro).

Celková práce zabere jen pár minut a nevyžaduje žádné speciální nářadí, pouze Torx klíč.

 

Postup výměny brzdové kapaliny:

  1. Připravte si: brzdovou kapalinu DOT4, hadičku, nádobku na starou kapalinu, klíč na odvzdušňovací ventily.

  2. Zakryjte okolní plasty – kapalina je agresivní a může poškodit lak.

  3. Otevřete víčko nádobky brzdové kapaliny (přední i zadní podle toho, kde měníte).

  4. Stříkačkou nebo hadičkou odsajte starou kapalinu z nádobky.

  5. Doplňte novou kapalinu DOT4 do nádobky (maximální hladina).

  6. Nasaďte hadičku na odvzdušňovací ventil brzdového třmenu, její druhý konec ponořte do nádoby.

  7. Povolte odvzdušňovací ventil o 0,5 otáčky.

  8. Pumpujte brzdovou páčkou (přední)/pedálem (zadní) – při stlačení páčky ventil krátce povolte, stará kapalina vytéká, při držení páčky ventil opět zavřete, poté páčku povolte.

  9. Opakujte proces, dokud nevytéká pouze čistá kapalina a nejsou v hadičce bubliny. Průběžně doplňujte kapalinu v nádobce!

  10. Ventil dotáhněte, nádobku uzavřete, očistěte zbytky kapaliny.

  11. Totéž opakujte na zadní brzdě.

  • Doporučení: Speciální pozornost věnujte motocyklům s ABS, kde kompletní odvzdušnění systému je vhodné jednou za čas svěřit servisu.

  • Kontrolujte, aby kapalina nikdy neklesla pod minimum.

 

Postup výměny oleje v koncovém převodu (kardanu) BMW R1200GS 2010:

  1. Připravte si: převodový olej (cca 180 ml 75W-90 API GL-5), čistou hadičku, stříkačku/sadu na plnění, klíče (imbus 8 mm, klíč 19 mm), nádobu na starý olej, případně nový těsnící kroužek.

  2. Zahřejte motocykl krátkou jízdou (olej lépe vyteče).

  3. Postavte motocykl na centrální stojan a zajistěte ho.

  4. Povolte horní napouštěcí šroub na kardanu (imbus 8 mm).

  5. Pod kardan umístěte nádobu na starý olej.

  6. Povolte spodní vypouštěcí šroub (klíč 19 mm), olej nechte vykapat několik minut.

  7. Očistěte šrouby a dosedací plochy, v případě potřeby vyměňte těsnění.

  8. Zašroubujte vypouštěcí šroub zpět (doporučený utahovací moment cca 30 Nm).

  9. Stříkačkou nebo hadičkou nalijte nový olej (180 ml) do horního otvoru.

  10. Zašroubujte plnicí šroub (doporučený utahovací moment cca 30 Nm).

  11. Zkontrolujte těsnost všech spojů, očistěte případné zbytky oleje.

  12. Starý olej ekologicky zlikvidujte.

Doporučený interval výměny: každých 20 000 km či jednou za 2 roky.

 

Postup výměny zapalovacích svíček BMW R1200GS 2010 (vzduchem chlazený, boxer):

  1. Připravte si nové svíčky 

  2. Sejměte boční plastové kryty hlav válců (jsou-li namontované).

  3. Opatrně vytáhněte zapalovací fajfky (použijte speciální háček, plastový vytahovák nebo pevný špagát, nikdy netahejte za kabel).

  4. Vyfoukněte kompresorem nebo vyčistěte okolí svíčky – zabráníte vniknutí nečistot do motoru.

  5. Pomocí svíčkového klíče vyšroubujte starou svíčku – doporučený rozměr je 16 mm.

  6. Zkontrolujte závit v hlavě válce, případně lehce namažte závit nové svíčky (speciální pastou pro svíčky).

  7. Našroubujte novou svíčku nejprve rukou a potom opatrně dotáhněte – utahovací moment je 20 Nm.

  8. Nasaďte zpět fajfku a ujistěte se, že je pevně na svíčce.

  9. Postup opakujte na všech válcích (u tohoto modelu jsou 2 svíčky na válec, tedy 4 svíčky celkem).

  10. Namontujte zpět kryty hlav válců.

  • Interval doporučené výměny: každých 20 000 km nebo dle stavu.

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz.