VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

Nové BMW R1300GS KA1 a příslušenství

Na podzim představilo BMW nového boxera, označení je R1300GS a je to zase po 10 letech kompletně nová motorka. Na motocyklu už testujeme dostupné příslušenství, v tuto chvíli toho moc není, v podstatě jen originání BMW příslušenství a to jen některé, ale během zimy budou na trh přicházet novinky od WRS, SW Motechu, Wunderlichu, RG Racing a dalších výrobců. Jako obvykle tak budeme schopni poradit s drtivou většinou doplňků, jaké kombinace budou pasovat a co dle našeho názoru funguje nejlíp.

R1300GS_2_1

 Co se týče zavazadel, nově, dle informací od výrobce nebude možné na R1300GS namontovat originální hliníkové kufry. Kdo bude chtít hliníkové kufry, bude muset zvolit držáky a kufry od SW Motechu, Wunderlichu, Hepco Becker nebo Givi (Kappy). BMW nabízí plastové Vario kufry, které by měly být poměrně odolné a vydržet nějaký ten pád. Nabízí komfort v podobě přívodu elektřiny, které umožní nabíjení přístrojů, osvětlení prostoru kufru a centrální zamykání. Pokud o koupi Vario uvažujete, zvolte v konfiguraci motocyklu Touring paket. Pozor, součástí paketu jsou jen držáky bočních kufrů, držák topcase musíte objednat zvlášť. Ušetříte tak spoustu peněz, ve srovnání s tím kdy by jste kupovali držák topcase dodatečně (je nutné dokoupit madla spolujezdce, vlastní držák kufru a kabel na připojení. Vario kufry budeme dlouhodobě testovat, naše zkušenosti přidáváme do tohoto článku

 Pro ty kteří jezdí rádi do terénu bude určitě rozumné přidat Enduro paket, jeho součástí je padací rám, větší kryt motoru, kratší páčky spojky a přední brzdy na řídítka, zvýšení řídítek, enduro brzdový pedál, řadicí páka a kryty na podsedlové rámy. Blinkry jsou umístěny u světla, do terénu určitě praktičtější než v krytech rukou. V tuto chvíli stojí paket 14950Kč, což je velice nízká cena v porovnání s cenou jednotlivých komponent. 21531

 
V případě že padací rámy nemáte, nebo nechcete, je možné víka ventilů ochránit pomocí Ochranných krytů, kryjí spodní část krytů a mají silnou gumovou vložku na pohlcení energie nárazu.

bmw - 1 (1)bmw - 1 (2)

Hezky vypadají i kryty podsedlového rámu, slouží jako mezikus mezi botami a hliníkovým rámem při jízdě ve stoje. Jako poměrně účinnou ochranu chladičů považujeme originální mřížky, ač z plastu, jsou velice pevné díky vyztužení skelnými vlákny. Pro jízdu v chladném počasí se budou hodit zvýšení originálních blástrů a vysoké plexi. To bývá součástí Touring paketu, pokud ho nemáte, můžete zvolit originální (s výřezem na adaptivní tempomat ACC nebo bez), nebo z široké nabídky WRS (postupně doplňujeme). Originál cestovní plexi překvapivě dobře chrání, ale je nutné mít jako výbavu elektrické ovládání, to umožňuje zvolit vyšší pozici plexi. Nutné je pak i dovybavení deflektory, bez nich proudí vzduch poměrně nepříjemně na boky těla (testováno v zimě, v létě to nebude zásadní nevýhoda).

 Součástí Touring paketu je i držák navigace a kolébka na jednoduchou instalaci navigace. Pokud paket nemáte, držák můžete koupit zde, kolébku pak tady.
Jako navigaci pak můžete zvolit jednu ze tří variant. Buď je to nový Connected Ride Navigator, starší verze Navigator VI, třetí možností je pak ConnectedRide Cradle. Všechny tři možnosti spojené s originální kolébkou mají jedno společné: komunikují s motorkou a lze je ovládat pomocí otočného ovladače na řídítkách a lze je uzamčít v držáku. To jsou poměrně zásadní výhody, které u vetšiny uživatelů budou zásadní. Nejsou však přiliš vhodné pro navigaci ani zobrazení nezpevněných cest a topo map s detaily pro cestovatele mimo sfaltové silnice.

 

navigator_vs_navigator Nový Connected Ride Navigator je totiž postavený na mapách od TomTom, obsluha je jednoduchá a reakce rychlé. Součástí jsou atuální dopravní informace. Nevýhodou je, že  kromě silnic a zástavby na nich neuvidíte v podstatě nic. Chybí většina nezpevněných cest, typy povrchu, 3d relief a další detaily. Není ani možné cestovat po předem navržené trasy, navigace po importu gpx souboru přepočitá trasu podle svých map, tak že mimo asfalt se opět nepodíváte. JIné než vestavěné mapy instalovat nelze.



 Výše popsaný přístroj pak supluje ConnectedRide Cradle, v podstatě redukce do které vložíte mobilní telefon a ten poté zobrazuje díky aplikaci BMW Connected podobné informace. Výhodou je nižší cena, nevýhodou pak nutnost neustále vkládat telefon. Stejně jako Navigator pak pouze silnice a základní informace o okolí. Opět vše rychlé a jednoduchá obsluha. bmw_connected_craddle_1


 Mnohem lépe, co se týče podrobných map je na tom NAvigator VI. U vestavěných map je většina nezpevněných silnic a 3d relief, vektorové mapy se spoustou detailů. Umí zobrazit trasu vypočítanou na jiném zařízení a naimportovanou naprosto identicky a umožňuje instalaci topomap! To je poměrně zásadní výhoda oproti Connected Ride Navigatoru. Nevýhodou je pak celková pomalost zařízení, během navigování a zobrazených dopravních informací je celé zařízení často zoufale pomalé.




230685 Třetí variantou je pak použití zařízení od jiného výrobce, v úvahu připadají jen navigace od Garminu, buď velice povedená Garmin zūmo® XT2 a nebo "offroad" Tread® - Base Edition off-road GPS. XT2 je silniční navigace, která ale obsahuje i podrobné topo mapy, neumí ale po nezpevěných cestách ve většině případů navigovat. Tread je velice podobný přístroj, který se liší právě způsobem výpočtu tras, kde si můžete nastavit poměr asfaltových a nezpevněných silnic. K dispozici jsou mapy celé Evropy, Severní Afriky a Blízkého východu. I v Evropě pak routování funguje překvapivě dobře. Nevýhodou těchto přístrojů a zárověň nevýhodou všech zařízení jiných než od BMW je fakt, že je nelze ovládat ovladačem na řídítkách, nezbývá pak než tukat LCD a snažit se za jízdy trefit na softwarová tlačitka. Montáž Garmin navigace je jednoduchá, stačí zakoupit Držák navigace BMW R1300GS pokud ji nemáte a zapojit napájení.

 

 Zvuk motoru zásadně ovlivňuje koncovka výfuku, jako první jsme měli možnost vyzkoušet oficiální verzi Akrapoviče pro BMW. Podrobnější popis a naše dojmy najdete zde :  OEM koncovka Akrapovič BMW R1300GS. akrapovic_bmw_R1300GS_8

 

Pokud zakoupíte R1300GS s blinkry v blastrech a budete je chtít přesunout na klasické místo vedle plexi, není to naštestí neřešitelná situace. Stačí koupit Kryt polohování plexi R1300GS Enduro paket s držáky blinkrů a dva kusy LED blinkr BMW. Konektory jsou stejné, blinkry napojíte v místě na fotografii níže (první je nutné odpojit prodlužovací kabel ke krytům rukou), ty pak lze nahradit odolnějšími Barkbustery nebo originální Sada krytů na ruce BMW R1200GS / R1250GS LC.

blinkry_enduro_r1300gs
blinkry
Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.