R 12 G/S
BMW R 12 G/S vyniká unikátními vlastnostmi, které ho staví do čela retro enduro segmentu, ale zároveň nabízí špičkovou funkčnost a komfort pro moderního jezdce:
Jízdní vlastnosti a ovladatelnost
-
Tři jízdní režimy (Rain, Road, Enduro) umožňují optimální přizpůsobení jízdě na mokru, silnici i v terénu. S volitelným Enduro Pro režimem získáte ještě lepší vlastnosti v horším terénu.
-
Výkonný dvouválcový boxer poskytuje silný zátah odspodu, lineární výkon a typický zvuk, což oceníte při rychlé akceleraci i při jízdě na trailu.
-
Plně stavitelný podvozek (USD vidlice, robustní Paralever vzadu) nabízí velkorysý zdvih, progresivní pružení a stabilitu i na rozbitém povrchu.
-
21" přední + 17"/18" zadní kolo (dle verze) je optimalizované pro ovladatelnost v terénu i komfort na silnici.
-
Krátký rozvor umožňuje hravou, agilní jízdu, vynikající ergonomie (rovné sedlo, vyšší poloha řídítek) je navržena pro jízdu vsedě i vestoje.
Bezpečnost a technologie
-
DTC (trakce) + MSR (regulace točivého momentu při zpomalení) pro jistotu v kluzkých podmínkách; ABS Pro zajišťuje bezpečné brzdění i v zatáčce.
-
Hill Start Control usnadňuje rozjezd do kopce, elektronický tempomat i vyhřívané rukojeti v základu.
-
Asistent řazení Pro umožňuje rychlé řazení bez spojky.
Komfort a praktičnost
-
Vysoko položený výfuk, drátěná kola, úchyty na zavazadla – optimalizováno pro dobrodružství i dlouhé výlety.
-
Možnost volby různých sedel a ergonomických paketů (Rallye, Enduro Pro).
-
Kompaktní kapotáž, variabilita stupaček, důraz na rychlé nastavení pro různé jezdecké styly.
Charakter a styl
-
Retro design inspirovaný R 80 G/S, puristický „enduro“ vzhled v kombinaci s moderními prvky (LED osvětlení, digitální kokpit).
-
Motocykl je zaměřený jak pro zkušené jezdce hledající opravdovou zábavu v terénu, tak pro cestovatele a fanoušky stylu G/S.
BMW R 12 G/S je motocykl, který dokáže nabídnout syrovou dobrodružnost, technickou vyspělost, pohodlí i bezpečí v jednom balení. Výborně zvládá český terén, pohodlně uveze zavazadla, zabaví při svižné jízdě a zároveň nabídne komfort při dálkových cestách.
Zde jsou detailní informace:
Motor a pohon:
-
Typ motoru: vzduchem a olejem chlazený dvouválcový boxer, DOHC
-
Objem: 1 170 cm³
-
Výkon: 109 koní (80 kW) při 7 000 ot./min
-
Točivý moment: 115 Nm při 6 500 ot./min
-
Kompresní poměr: 12:1
-
Palivový systém: elektronické vstřikování, škrticí klapka 50 mm
-
Spojka: suchá, jednokotoučová
-
Převodovka: 6stupňová, pohon kardanem
Podvozek a brzdy:
-
Rám: jednovrstvý ocelový mřížový rám s přišroubovaným zadním rámem
-
Délka: 2 200 mm
-
Šířka: 830 mm
-
Rozvor: 1 580 mm
-
Výška sedla: 860 mm
-
Pohotovostní hmotnost: 229 kg (s ABS)
-
Minimální světlá výška: typická pro enduro (neupřesněno)
-
Přední pneu: 90/90-21
-
Zadní pneu: 150/70-17
-
Brzdy: přední dvoukotoučové, zadní kotoučové (průměr 265 mm vzadu)
-
Plně nastavitelný podvozek s funkcí Enduro a elektronickým tlumením dle dráhy
Technologie, výbava a asistenční systémy:
-
3 standardní jízdní režimy: Rain, Road, Enduro; s paketem navíc režim Enduro Pro
-
DTC (Dynamická kontrola trakce) a MSR (regulace točivého momentu při ubrání plynu)
-
ABS Pro (částečně integrální brzdový systém fungující v náklonu)
-
Hill Start Control, tempomat, vyhřívané rukojeti (ve standardní výbavě)
-
Bezklíčové startování
-
LED světlomety a denní svícení
-
Asistent řazení pro řazení bez spojky
Design a praktičnost:
-
Charakteristický retro enduro design s připomínkou původního G/S
-
18palcové zadní kolo, 21palcové přední pro lepší chování v terénu
-
Palivová nádrž 15,5 l (dojezd cca 313 km)
-
Emise CO₂: 119 g/km, kombinovaná spotřeba paliva 5,1 l/100 km (Euro 5+ norma)
-
Maximální povolená hmotnost: 430 kg
Výhody a charakter:
-
Syrová a hravá jízda v terénu, ale zvládá i dlouhé trasy na silnici díky komfortní výbavě
-
Hommage na slavné dakarové speciály, styl i výkon pro aktuální potřeby
-
Ideální pro jezdce hledající stylovou a kontakt s historií, ale s moderní bezpečností i výkonem
Veškeré vybavení, doplňky, náhradní dily i materiál na servis najdete zde: