Hliníkové kufry na motorku

Hliníkové kufry patří mezi cestovateli mezi nejoblíbenější. Hlavními výhodami je jejich robustnost a v případě pádu i relativně snadná opravitelnost.
 
mceclip13
 

  Zatím co plastové kufry obvykle po několika pádech nevyhnutelně praskají, hliníkové jsou po této stránce praktičtější. I když na první pohled může jejich poškození vypadat hrozivě, obvykle stačí použít nářadí, kameny ležící u cesty a promáčkliny vyklepat tak, aby alespoň přibližně připomínaly původní tvar. Co se týče pevnosti, ideální jsou celosvařované, ale i nýtované obvykle vydrží všechny bežné pády.

 
 

typy_kufru_1

 

 Konstrukce bývají dvojí, systém s víkem s těsněním po obvodu, který má výhodu vstupního bez zůžení, nebo bývá horní víko s přesahem a zůžením vstupního otvoru. Nevýhodou první varianty je nižší tuhost kufru a riziko vniknutí vody při špatně dosednutém víku, nevýhodou té druhé pak přesahy, které mohou zavazet při plnění kufru. 

Na horní fotografii je kufr BMW, zástupce první varianty. Podobnou konstrukci mají i kufry Quro nebo Touratech.

Kufry s tenkým lemem

 Na spodní je pak kufr SW Motech s širokým lemem. Podobně vypadají i kufry Givi.

Kufry s lemem širokým

 

 

mceclip11

 Aby se tato důležitá vlastnost dala řádně využít, musí být kufry k motocyklu připevněny kvalitními držáky. Za nejlepší považuji ty vyrobené z trubek kruhového průřezu o průměru 18mm a bez jakýchkoliv rychlospojek. Takové jsou dostatečně tuhé aby odolaly většině pádů. A jako propojovací článek doporučujeme použít klasické puky, velice pevné a odolné řešení. Menší nevýhodou je mírné zmenšení vnitřního prostoru kufrů, jsou v nich umístěny matice kterými se spojení s držáky uvolní.

Naši nabídku hliníkových kufrů najdete v kategoriích Topcase hliníkové a Boční kufry hliníkové, nebo v kategoriích zavazadel u konkrétního typu motocyklu.

 

 

 

Uspořádání obsahu v kufrech a taškách poměrně zásadně ovlivňuje cestování. Má vliv jak na chování motocyklu, tak i na pohodu a přehled při zastávkách nebo nocování. Osobně doporučujeme dělení obsahu zavazadel dle času jejich využití a váhy.

 Do topcase nebo tangbagu umisťujeme veci lehké, do bočních kufru či tašek pak ty těžší.

Příklad rozmístění obsahu zavazadel:

topcase – oblečeni, uspořádané do tašek (doporučujeme tašky EaglePeak cube)
bocni kufr u výfuku  – stan, karimatky, spacáky (teplo výfuku urychlí usušení)
bocni kufr na opačné straně – systém krabiček a termotašek (potraviny lépe v chladu bez výfuku)

Pokud spacáky nebo oblečeni nevejdou do kufrů, lze na ně s výhodou použit vodotěsné vaky pro vodáky a ty umístit na boční kufry nebo sedlo spolujezdce.
 Vaky a brašny na boční kufry najdete zde: Brašny na boční kufry
mceclip0 Tankbag je vhodný například pro camelbag (vak s hadicí pro pití), potřeby pro čistění přilby, drobné potraviny na cestu. Tankbag je velice dobře přístupný řidiči například pri zastaveni na hranicích, mýtné bráně nebo benzině, peníze a doklady však do něj umisťovat nedoporučujeme z pochopitelných důvodů – textilní brašna není příliš odolná proříznutí. mceclip0-2

 

Obecně platí, že nejbezpečnějšími zavazadly, z hlediska odcizení obsahu jsou hliníkové kufry. Už jejich vzhled odrazuje, působí bytelně a nedobytně. Jakékoliv tašky jsou pak v tomto ohledu velice zranitelné, ostrý nůž umožní rychlé vniknutí. Částečnou ochranou proti ukradení celého vaku jsou pak popruhy SteelCore. Popruhy jako takové jsou v podstatě nepřestřihnutelné, při vhodném provlečení oky brašen pak může zloděje odradit od zdlouhavého ničení tašek. mceclip1-4

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.