Montáž USB redukce do kokpitu a přesun DIN zásuvky pod sedlo
Možnosti napájení a nabíjení na BMW R1300GS
BMW R1300GS má z výroby standardně dva výstupy napětí: klasickou **DIN zásuvku** (napravo vedle přístrojové desky) a **USB-A zásuvku** v prostoru nahoře na nádrži. Modely s příplatkovým paketem navíc disponují další DIN zásuvkou pod sedlem.
DIN zásuvka je vhodná pro nabíjení motocyklu originální nabíječkou BMW nebo pro dobíjení drobné elektroniky pomocí USB redukcí.
Náhrada DIN zásuvky za USB-C
Vzhledem k vodorovnému umístění přední DIN zásuvky může dojít k její ztrátě, zatékání nebo k poškození redukce. Profesionálnějším řešením je proto **náhrada DIN zásuvky moderní USB zásuvkou**, která je pevně fixována maticí v původním otvoru a je odolná vůči zatečení vody.
V nabídce máme:
- Originální BMW Plug-In Socket USB s jedním USB-A portem.
- Fast USB charger 2 x USB 3.3 A universal.
- Fast Charge Dual USB (A+C) charger, který kombinuje USB-A a USB-C.
USB-C je novější standard: konektor je menší, oboustranný a díky novému komunikačnímu protokolu i rychlejší v nabíjení kompatibilních zařízení.
Zachování DIN zásuvky pod sedlem
Nevýhodou náhrady DIN zásuvky v kokpitu je ztráta možnosti pohodlného nabíjení motorky (pokud nemáte příplatkovou zásuvku pod sedlem). U modelu R1300GS (na rozdíl od starší R1250GS) je však pod sedlem vyveden **kompatibilní konektor**. Zásuvku z kokpitu, která vám zbude, tak můžete připojit k tomuto konektoru a přesunout ji.
Protože je ale místo pod sedlem poměrně nepřístupné, je možné zakoupit Kryt regulátoru napětí ve verzi s otvorem, který je uzpůsoben pro instalaci zásuvky. Tím se zásuvka stane snadno přístupnou bez nutnosti zvedat sedlo při každém nabíjení.


