VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

Nové BMW R1300GS KA1 a příslušenství

BMW R1300GS: Nový Boxer, příslušenství a navigace

Na podzim představilo BMW kompletně nový model R1300GS. Na motocyklu již testujeme dostupné příslušenství. V tuto chvíli toho sice není mnoho – v podstatě jen originální BMW příslušenství – ale během zimy dorazí novinky od **WRS, SW Motech, Wunderlich, RG Racing** a dalších výrobců. Jako obvykle budeme schopni poradit s drtivou většinou doplňků, jaké kombinace budou pasovat a co funguje nejlépe.

BMW R1300GS v terénu

Zavazadla a výbavové pakety

Nově **nebude možné** na R1300GS namontovat originální hliníkové kufry. Kdo bude chtít hliníkové kufry, bude muset zvolit držáky a kufry od **SW Motech, Hepco Becker, Wunderlich** nebo **Givi (Kappy)**.

BMW nabízí **plastové Vario kufry**, které jsou odolné a nabízejí komfort v podobě přívodu elektřiny pro nabíjení, osvětlení prostoru a centrálního zamykání. Pokud o koupi Vario kufrů uvažujete, **zvolte v konfiguraci motocyklu Touring paket**. Pozor, součástí paketu jsou jen držáky bočních kufrů. Držák topcase musíte objednat zvlášť, což je ekonomicky výhodnější, než kupovat madla, držák a kabeláž dodatečně.

Naše zkušenosti s Vario kufry přidáváme do tohoto článku.

Enduro paket: Nezbytnosti do terénu

Pro ty, kteří jezdí rádi do terénu, je Enduro paket skvělou volbou, protože obsahuje: padací rám, větší kryt motoru, kratší páčky (spojka a přední brzda), zvýšení řídítek, enduro brzdový pedál, řadicí páku a kryty na podsedlové rámy.

S cenou okolo 14 950 Kč je to velice nízká cena v porovnání s cenou jednotlivých komponent, takže se investice vyplatí.

Enduro paket R1300GS

Doplňková ochrana a komfort

V případě, že padací rámy nemáte nebo nechcete, je možné víka ventilů ochránit pomocí **Ochranných krytů**. Ty kryjí spodní část vík a mají silnou gumovou vložku pro pohlcení energie nárazu.

Ochranný kryt vík ventilů 1 Ochranný kryt vík ventilů 2

Hezky vypadají i **kryty podsedlového rámu**, které slouží jako mezikus mezi botami a hliníkovým rámem při jízdě ve stoje. Jako účinnou ochranu chladičů považujeme originální mřížky, které jsou i přes plastové provedení velice pevné díky vyztužení skelnými vlákny.

Pro jízdu v chladném počasí se hodí zvýšení originálních blástrů a vysoké plexi. Originální cestovní plexi překvapivě dobře chrání, ale je nutné mít elektrické ovládání. Doporučujeme také dovybavení deflektory, bez nich proudí vzduch nepříjemně na boky těla (v létě to není zásadní nevýhoda, ale v zimě ano).

Navigace a Ovládání na řídítkách

Součástí Touring paketu je i držák a kolébka pro jednoduchou instalaci navigace. Pokud paket nemáte, držák můžete koupit zde a kolébku zde.

K dispozici jsou tři hlavní varianty navigace, které komunikují s motorkou a lze je ovládat otočným ovladačem na řídítkách, což je velká výhoda:

  1. **Connected Ride Navigator:** Postavený na mapách TomTom. Rychlý, ale neuvidíte na něm nezpevněné cesty ani topo mapy s detaily pro off-road cestování. Neumožňuje instalaci jiných map.
  2. **Navigator VI:** Starší verze. Má vestavěné detailní mapy s nezpevněnými cestami a 3D reliéfem a umožňuje instalaci topo map! Nevýhodou je celková pomalost, zejména při navigování se zobrazenými dopravními informacemi.
  3. **ConnectedRide Cradle:** Redukce, do které vložíte mobil. Stejné mapové omezení jako Connected Ride Navigator, ale má nižší cenu.
Srovnání Navigatorů

Třetí variantou je použití zařízení od jiného výrobce, v úvahu připadají navigace Garmin, buď silniční **zūmo® XT2** (s topo mapami, ale omezeným routováním v terénu) nebo off-road zaměřený **Tread® - Base Edition**. Tread se liší způsobem výpočtu tras, kde si můžete nastavit poměr asfaltových a nezpevněných silnic, což funguje překvapivě dobře.

Nevýhodou všech zařízení jiných než od BMW je fakt, že je nelze ovládat ovladačem na řídítkách – nezbývá než se dotýkat displeje, což je za jízdy méně bezpečné. Montáž navigace Garmin je jednoduchá, stačí zakoupit držák, pokud jej nemáte, a zapojit napájení.

Garmin Zumo XT2

Výfuk a úprava blinkrů

Zvuk motoru zásadně ovlivňuje koncovka výfuku. Jako první jsme měli možnost vyzkoušet oficiální verzi Akrapoviče pro BMW. Podrobnější popis a naše dojmy najdete zde: OEM koncovka Akrapovič BMW R1300GS.

Pokud zakoupíte R1300GS s **blinkry v blastrech** a budete je chtít přesunout na klasické místo vedle plexi (Enduro paket), je to naštěstí řešitelné. Stačí koupit Kryt polohování plexi s držáky blinkrů a dva kusy LED blinkrů BMW. Konektory jsou stejné; blinkry napojíte v místě, kde je původně prodlužovací kabel ke krytům rukou. Blástry pak lze nahradit odolnějšími *Barkbustery* nebo originální sadou krytů rukou.

OEM Akrapovič R1300GS
Blinkr v krytu rukou
Konektor blinkrů R1300GS

Místo pro zapojení konektoru blinkrů pod kokpitem.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptak.cz.