VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

BMW MOTORRAD CONNECTEDRIDE CRADLE

 BMW vybavuje většinu nových motocyklů přípravou pro navigaci, která doposud sloužila jen jako základna pro přístroj Navigator, který pro BMW vyrábí americká společnost Garmin. Nyní však, díky BMW Motorrad ConnectedRide Cradle přibyla další možnost, jak tuto základnu využít. 

  BMW totiž představilo zajímavý doplněk, který umožní využít držák pro navigaci pro umístění Vašeho telefonu a to i s možností nabíjení.     Držák nemusíte montovat, stačí ho nacvaknout do původního držáku navigace a tím veškerá mechanická práce končí. Držák využije i napětí v konektoru, tak že ho není ani nutné nikam připojovat. Kolébku lze v držáku uzamčít stejně jako navigaci, není tedy nutné ji vytahovat.

 

  Tou hlavní funkcí kolébky je však možnost komunikace s motocyklem. Přenášet lze na LCD telefonu jednak data z řídící jednotky, jako průměrnou spotřebu, zrychlení, náklony motocyklu apod. a jednak používat otočný ovladač z řídítek na ovládání a zobrazení dat navigační aplikace BMW Connected. Pokud vlastníte moderní chytrý telefon, získáte tak za cenu do 6000Kč, což je je cena kolébky možnost navigovat a tuto navigaci ovládat bez nutnosti tukat na LCD. Nutno podotknout, že aplikace BMW Connected včetně navigace je zdarma pro majitele moderních motocyklů (R1200GS LC, R1250GS F750GS, F850GS). Tedy zajímavá alternativa k bmw Navigátor VI. Ne každý je ochoten investovat přes 20 000 Kč do jednoúčelového přístroje, v mnohém kolébka navigátor dokonce předčí.   

bmw_connected_craddle_1

 

 Rozebereme si není výhody a nevýhody obou řešení. 

  Samostatný přístroj, aktuálně BMW Navigator 6, má nespornou výhodu v tom, že může být trvale umístěn na motocyklů, kde je neustále k dispozici pro navigování. Díky zamykatelnému držáku lze přístroj nechat v motocyklů i během zastávek. Ovládání navigace je možné z otočného ovladače na řídítkách, ovládat lze i přes dotykový displej. Po propojení s mobilním telefonem pomocí bluetooth lze do navigace přenášet i aktuální dopravní data.  Výhodou je široká nabídka kvalitních a velmi podrobných map. V přístroji jsou přednahrány mapové podklady Garmin (Here), dokoupit lze turistické nebo cyklo mapy Garmin, velice podrobné mapy, přizpůsobené pro Garmin jsou Openstreet map. Návod jak mapy do přístroje nahrát je zde Garmin - instalace map. Praktickou a důležitou funkcí pro cestovatele a jezdce mimo asfalt je možnost trvalého zobrazení trasy gpx souboru jako čáry na mapě. Navigator je voděodolný a odolný i vůči vibracím během jízdy. Je to robustní zařízení na dlouhé roky.

  Nevýhodou je poměrně zastaralá koncepce software v navigaci, která neumožňuje bezdrátovou synchronizaci s databází tras a oblíbených bodů z telefonu, ani z cloudu. K tomu aby jste trasu přenesli do Garminu, je nutné přístroj propojit s počítačem pomocí kabelu, nebo vytáhnout paměťovou kartu a trasy nahrát na ni. V dnešní době se jedná o zastaralé řešení. Ovládání Navigatora je pro spoustu uživatelů obtížné, vykreslování map pomalé. Výpočet delší trasy je často velice pomalý, plánování složitějších tras zdlouhavé, ne-li nemožné. 

bmw_connected_craddle_2

  Varianta BMW Motorrad ConnectedRide Cradle má oproti používání Navigátoru několik výhod. Nižší pořizovací cena, za předpokladu že uživatel vlastní vyhovující mobilní telefon. Telefon stačí spárovat s s motocyklem, vložit do držáku a spustit aplikaci BMW Connected. Díky bezdrátovému nabíjení není nutné připojovat žádný kabel, po spuštění aplikace se na displeji telefonu objeví přehledné rozhraní. V něm je možné vcelku pohodlně zvolit cíl cesty a začít navigovat. Výběr cíle, typu trasy, zoomování mapy, to vše za pomocí otočného ovladače na řídítkách, díky kterému lze navigaci ovládat velice pohodlně a bezpečně.

  Nevýhodou tohoto řešení je pak nutnost telefonu v kolébce, to znamená časté vytahování a vkládání telefonu. Jdete zaplatit, potřebujete telefon, chcete fotit volat, nebo najít něco na internetu? Zase musíte telefon vytáhnout z držáku. Přestože je držák navržen jako universální, množství telefonů v silnějším pouzdru do něj nevejde. Například Iphone 13 s silikonovým pouzdrem už má problémy. Ovladačem lze ovládat pouze aplikaci BMW, např. mapy.cz Google mapy a podobné aplikace ovládat nelze. Bude nutné tukat přes LCD. Kolébka tak bude sloužit jen jako velmi drahý držák s dobíjením. Telefony, přestože jsou dnes často voděodolné, nejsou určeny motocykl ani kolo, a vibrace mohou ho poškodit především kvalitní fotoaparáty s autofocusem a stabilizací.

  Na videu vedle je vidět nastavení kolébky na telefon, rychlý přehled funkcí aplikace a vytažení telefonu. Před vložením telefonu je nutné ho odemčít a spustit aplikaci BMW Connected. Ta je dostupná pro IOS i Android, vyžaduje však telefon s technologií Bluetooth Low Energy verze minimálně 4.2, aby byly splněny bezpečnostní požadavky (LE Secure Connections) na připojení.

 

Aplikace BMW Connected je poměrně zdařilá. Doposud sloužila jen jako zdroj pro navigování za pomocí TFT přístrojovky novějších motocyklů. Vestavěný TFT displej však umí zobrazovat pouze vzdálenost zatáčce a směr jízdy. Neumí zobrazit mapu jako takovou, pro navigování se tak hodí pouze jako nouzová možnost. navigace_tft

 aplikace _bmw_connected

  Díky použití telefonu, který zvládne vykreslit plnohodnotnou mapu je pak navigace použitelná i na delší cesty. Mapové podklady jsou TomTom, po silnici bezproblémové, zapomeňte ale na nezpevněné cesty, i ty které TomTom zná nejsou v aplikaci vidět. Silniční navigace je ale velice rychlá, výpočet okamžitý a  s širokým výběrem routování (rychlá, krátká, ekonomická a zatáčkovitá (s možností volby intenzity). Trasu si můžete naplánovat v pohodě doma nebo na benzince a po vložení do držáku ji jen zvolíte. Naplánované trasy lze sdílet telefonem, exportovat do gpx. Z gpx lze i importovat, není tedy problém trasu naplánovat v mapy.cz, exportovat a nahrát do aplikace Connected. Mapy lze stáhnout do telefonu, jsou tak k dispozici i bez datového připojení telefonu. Součástí je i aktuální stav provozu, uzavírek apod.

 

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.