Více jak 3600 doplňků a náhradních dílů skladem. Expedujeme denně.

Historie BMW GS

 Každý příběh má svůj začátek. V případě GS to všechno začalo v roce 1980, kdy BMW Motorrad představil v jižní Francii první velký dvousportovní motocykl na světě R 80 G/S. 

R80


Prototyp BMW GS 80 - cesta k prvnímu enduru.
1978 až 1980

 Není pochyb o tom, že kořeny BMW GS jsou v terénních závodech. Tehdejší inženýři a mechanici BMW vyvinuli vlastní motocykly a vytvořili prototyp schopný schválení pro silniční registraci bez oficiální objednávky vývoje. Tento prototyp přitahoval pozornost na silnici i v terénu zajímavými jízdními vlastnostmi - zůčastnil se i Šestidenní souteže. Vedení BMW Motorrad GmbH bylo záhy přesvědčeno a dalo projektu zelenou - za necelých 21 měsíců BMW představilo výsledky veřejnosti.

Nová třída vozidel - R 80 G/S
1980 až 1987

 Všestranný terénní a zároveň cestovní motocykl? Ano, něco takového existuje. S modelem R 80 G/S bylo dosaženo syntézy jízdy v terénu a na silnici - prostě G/S (Gelande / Strasse). A spolu ním se zrodil segment velkých dual-sport motocyklů, kterému od té doby BMW se svou řadou GS dominuje. Na dálnicích, okresních silnicích, polních cestách nebo i v nezpevněném terénu má jezdec motocykl pod kontrolou. Ale může si užívat i vynikajícího komfortu i na dlouhých cestách. Technickým vrcholem je jednostranné kyvné rameno - zadní odpružení označované jako monolever. Sériově vyráběná verze R 80 G/S píše historii motocyklů - vzniká tak nový segment.

R100GS

Druhá generace R 80 GS, R 100GS
1987 až 1996

 Větší výkon je u nového top modelu R 100 GS na prvním místě. Zcela přepracovaný model GS byl nejvýkonnějším a nejrychlejším endurem na trhu. Na zadním kole už je BMW Paralever, jednostranné zadní kyvné rameno s torzní výztuhou, které zajišťuje odlehčenou ovladatelnost v terénu a zaručuje jízdní komfort na zpevněných cestách. Na konci doby výroby vznikly modely R 100 GS PD Classic s hranatým světlometem a větší kapotáží a vylepšená, klasická R 80 GS Basic.

 
R1100GS

Čtyřventilové motory R 1100 GS a R1150 GS
1994 až 2003

 BMW Motorrad pokračuje v objevování sebe sama. V roce 1994 se na trhu objevil model R 1100 GS; první enduro se čtyřventilovým motorem. Zaujme lehkými jízdními vlastnostmi v terénu v kombinaci s vynikajícími cestovními vlastnostmi na silnici. Nástupnický model R 1150 GS pokračuje v psaní úspěšného příběhu dual-sport motocyklů BMW Motorrad, stejně jako R 1150 GS Adventure, který se objevil v roce 2002 a byl přizpůsoben požadavkům cestovatelů na dlouhé vzdálenosti. Nevýhodou řady R1100GS a R1150GS byla vysoká hmotnost.

Jednoválcový model GS - BMW  F 650 GS
2000 až 2007

 Po velkém úspěchu modelů "Funduro" F 650 a F 650 ST představila společnost BMW Motorrad od roku 2000 přepracované verze jednoválcových strojů. S modely F 650 GS a F 650 GS Dakar si mohou i začátečníci vychutnat ten typický pocit endura. Díky vodou chlazenému jednoválcovému agregátu je nový přírůstek do rodiny dostatečně motorizovaný a dokazuje, že je ideálním motocyklem pro každodenní život. F650GS má také vítěze v soutěži: na Dakaru 1999 a 2000 projel cílem jako první.

R1200GS

BMW R 1200 GS oilhead
2004 až 2012

 V roce 2004 BMW Motorrad uvádí na trh model R 1200 GS. Motocykl má nyní větší objem, výkon a točivý moment a zároveň váží o 30 kg méně. Výsledkem je ještě dynamičtější chování v každém terénu. V roce 2005 následoval model R 1200 GS Adventure pro světoběžníky. Model R 1200 GS byl od svého uvedení na trh neustále zdokonalován až do posledního detailu: díky systému ESA (Electronic Suspension Adjustment), který je k dispozici od roku 2008, může jezdec během jízdy nastavovat podvozek a odpružení podle podmínek na silnici.

F800GS

F800 GS Enduro BMW s řadovým dvouválcovým motorem
2008-2013
 
Nástupci F 650 GS s jednoválcovými motory jsou F 800 GS a F 650 GS. V modelovém roce 2008 představila společnost BMW Motorrad zcela přepracované modely Enduro s kapalinou chlazeným řadovým motorem Rotax a řetězovým pohonem zadního kola. S těmito dvěma motocykly mohou jezdci zažít ryzí dobrodružství i ve střední třídě - s vynikající ovladatelností. Oba modely, vhodné na dlouhé vzdálenosti od počátku zaujímaly přední místa ve statistikách registrací.


R1250GSR 1200 GS a R 1250 GS - boxer s vodním chlazením.
2013 - 2021

Zcela přepracovaný motor s protilehlým dvouválcem předznamenává novou éru modelu R 1200 GS. Konstruktéři BMW Motorrad do úspěšného modelu poprvé namontovali vodou chlazený motor. Kromě toho má nyní motocykl vyšší výkon a ještě lepší jízdní vlastnosti vyplývající ze zvýšené jízdní stability a přesnosti jízdy díky poloaktivnímu odpružení Dynamic ESA. Jezdec si může vybrat z pěti různých jízdních režimů.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení