VÍCE JAK 3600 DOPLŇKŮ A NÁHRADNÍCH DÍLŮ SKLADEM. EXPEDUJEME DENNĚ.

Historie BMW GS

 Každý příběh má svůj začátek. V případě GS to všechno začalo v roce 1980, kdy BMW Motorrad představil v jižní Francii první velký dvousportovní motocykl na světě R 80 G/S. 

R80


Prototyp BMW GS 80 - cesta k prvnímu enduru.
1978 až 1980

 Není pochyb o tom, že kořeny BMW GS jsou v terénních závodech. Tehdejší inženýři a mechanici BMW vyvinuli vlastní motocykly a vytvořili prototyp schopný schválení pro silniční registraci bez oficiální objednávky vývoje. Tento prototyp přitahoval pozornost na silnici i v terénu zajímavými jízdními vlastnostmi - zůčastnil se i Šestidenní souteže. Vedení BMW Motorrad GmbH bylo záhy přesvědčeno a dalo projektu zelenou - za necelých 21 měsíců BMW představilo výsledky veřejnosti.

Nová třída vozidel - R 80 G/S
1980 až 1987

 Všestranný terénní a zároveň cestovní motocykl? Ano, něco takového existuje. S modelem R 80 G/S bylo dosaženo syntézy jízdy v terénu a na silnici - prostě G/S (Gelande / Strasse). A spolu ním se zrodil segment velkých dual-sport motocyklů, kterému od té doby BMW se svou řadou GS dominuje. Na dálnicích, okresních silnicích, polních cestách nebo i v nezpevněném terénu má jezdec motocykl pod kontrolou. Ale může si užívat i vynikajícího komfortu i na dlouhých cestách. Technickým vrcholem je jednostranné kyvné rameno - zadní odpružení označované jako monolever. Sériově vyráběná verze R 80 G/S píše historii motocyklů - vzniká tak nový segment.

R100GS

Druhá generace R 80 GS, R 100GS
1987 až 1996

 Větší výkon je u nového top modelu R 100 GS na prvním místě. Zcela přepracovaný model GS byl nejvýkonnějším a nejrychlejším endurem na trhu. Na zadním kole už je BMW Paralever, jednostranné zadní kyvné rameno s torzní výztuhou, které zajišťuje odlehčenou ovladatelnost v terénu a zaručuje jízdní komfort na zpevněných cestách. Na konci doby výroby vznikly modely R 100 GS PD Classic s hranatým světlometem a větší kapotáží a vylepšená, klasická R 80 GS Basic.

 
R1100GS

Čtyřventilové motory R 1100 GS a R1150 GS
1994 až 2003

 BMW Motorrad pokračuje v objevování sebe sama. V roce 1994 se na trhu objevil model R 1100 GS; první enduro se čtyřventilovým motorem. Zaujme lehkými jízdními vlastnostmi v terénu v kombinaci s vynikajícími cestovními vlastnostmi na silnici. Nástupnický model R 1150 GS pokračuje v psaní úspěšného příběhu dual-sport motocyklů BMW Motorrad, stejně jako R 1150 GS Adventure, který se objevil v roce 2002 a byl přizpůsoben požadavkům cestovatelů na dlouhé vzdálenosti. Nevýhodou řady R1100GS a R1150GS byla vysoká hmotnost.

Jednoválcový model GS - BMW  F 650 GS
2000 až 2007

 Po velkém úspěchu modelů "Funduro" F 650 a F 650 ST představila společnost BMW Motorrad od roku 2000 přepracované verze jednoválcových strojů. S modely F 650 GS a F 650 GS Dakar si mohou i začátečníci vychutnat ten typický pocit endura. Díky vodou chlazenému jednoválcovému agregátu je nový přírůstek do rodiny dostatečně motorizovaný a dokazuje, že je ideálním motocyklem pro každodenní život. F650GS má také vítěze v soutěži: na Dakaru 1999 a 2000 projel cílem jako první.

R1200GS

BMW R 1200 GS oilhead
2004 až 2012

 V roce 2004 BMW Motorrad uvádí na trh model R 1200 GS. Motocykl má nyní větší objem, výkon a točivý moment a zároveň váží o 30 kg méně. Výsledkem je ještě dynamičtější chování v každém terénu. V roce 2005 následoval model R 1200 GS Adventure pro světoběžníky. Model R 1200 GS byl od svého uvedení na trh neustále zdokonalován až do posledního detailu: díky systému ESA (Electronic Suspension Adjustment), který je k dispozici od roku 2008, může jezdec během jízdy nastavovat podvozek a odpružení podle podmínek na silnici.

F800GS

F800 GS Enduro BMW s řadovým dvouválcovým motorem
2008-2013
 
Nástupci F 650 GS s jednoválcovými motory jsou F 800 GS a F 650 GS. V modelovém roce 2008 představila společnost BMW Motorrad zcela přepracované modely Enduro s kapalinou chlazeným řadovým motorem Rotax a řetězovým pohonem zadního kola. S těmito dvěma motocykly mohou jezdci zažít ryzí dobrodružství i ve střední třídě - s vynikající ovladatelností. Oba modely, vhodné na dlouhé vzdálenosti od počátku zaujímaly přední místa ve statistikách registrací.


R1250GSR 1200 GS a R 1250 GS - boxer s vodním chlazením.
2013 - 2021

Zcela přepracovaný motor s protilehlým dvouválcem předznamenává novou éru modelu R 1200 GS. Konstruktéři BMW Motorrad do úspěšného modelu poprvé namontovali vodou chlazený motor. Kromě toho má nyní motocykl vyšší výkon a ještě lepší jízdní vlastnosti vyplývající ze zvýšené jízdní stability a přesnosti jízdy díky poloaktivnímu odpružení Dynamic ESA. Jezdec si může vybrat z pěti různých jízdních režimů.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz.